Subscribe:

2011. február 4., péntek

Pille cukor vagy más néven Mashmallow ahogy én készítettem el.

Hogy is kezdjem. Nagyon szeretem.
Gyermek koromat idézi. Amikor szépen, lassan, beleharaptam,
szétolvadt a számban, és azok a csodálatos ízek szétáradtak  a
számban. Az ízek harmóniája fenséges élményt nyújtott. És
és azon kaptam magam, hogy már el is fogyott.
Busszal jártunk a szomszéd faluba iskolába, és akkor még
nem mindig adatott meg minden gyereknek, hogy vegyen magának valamit.
És ha néha tudtunk venni tíz deka nápolyit, vagy egy kis cukorkát, vagy
egy pille cukrot, akkor a többi gyerek sorba állt, és nézte, ki fog kapni
belőle. Szerintem, ha egy nagy autó odaállt volna, tele pillecukorral
hamar elkapkodtuk volna. Ma már alig lehet kapni, és néha nem is
az igazi.
Egyik nap, csak fél füllel hallgatom, "mit főz" a kicsi fiam a TV-vel,
/ugyanis szereti azokat a műsorokat, ahol sütnek-főznek/
és felkapom a fejem.
-Micsoda, pillecukrot készít? Azt is lehet házilag? Hogy csinálta?
Mivel pont gépnél voltam, beütöttem a keresőbe.
Másnap egy kis újítással meg is csináltam.

Szóval az én Pille cukrom.

Hozzávalók az alaprecepthez:

Hozzávalók: 13x18 cm-es edényhez
150 g cukor
50 ml víz
1 evőkanál kukoricaszirup (vagy helyette méz)
8 g zselatin + 3 evőkanál víz
csipet só
esetleg: ízesítő aroma és ételfesték
A hempergetéshez:
1 evőkanál kukoricakeményítő + 1 evőkanál porcukor
És itt jön az én variációm, kell hozzá egy kisebb cékla, egy narancs héja és leve. /persze szörp is jó, de szeretem minél természetesebb/ Én az adagokat dupláztam, tehát két-két adagot csináltam. Az egyiknél a vizet céklalével helyettesítettem, a másiknál pedig narancslével. A céklát apró darabokra vágtam a hámozás után, egy kis citromlevet, és annyi vizet öntöttem hozzá, amennyit a recept írt. A második adagnál pedig a vizet narancslével helyettesítettem, és belereszeltem a jól megmosott narancs héját.A harmadikat legközelebb próbálom ki  kivivel. 

Elkészítés:
Folpackkal kibélelem a műanyag edényt, kicsit be is olajozom.
Magas falú kisebb habverőedényt válasszunk. A habverő edénybe teszem a porzselatint, hozzáadok 3 evőkanál vizet, elkeverem. Állni hagyom. (Ekkor lehet hozzáadni az ételfestéket is).
Egy kislábosba teszem a cukrot, mézet és a vizet, felforralom és még kis lángon forralom kb. 3-4 percet. A viszonylag hígabból sűrű, kristálytiszta szirupot kapok. Minden recept azt mondja, hogy a hőmérséklet legyen 260 F fok, de ne menjen fölé fölé, ami kb. 126 Celsius fok. Én ezt így oldottam meg, elértem, hogy jól forrjon, majd levettem a lángot, és így forralgattam.

A forró szirupból azonnal egy keveset a zselatinhoz öntök és a mixerrel elkeverem. Hozzáadom a többi szirupot is, vanília vagy más extractumot és egy csipet sót. Majd a mixerrel alacsonyabb fokozaton elkezdem keverni. Kb. 6-7 perc múlva maximumra veszem a fordulatot és még habosítom 1-2 percig. Akkor jó, ha már hófehér,/illetve ha színes akkor is egy kicsit fehéredik, vagy világosodik, / megkeményedő a hab, nyúlós, elkezd felmászni a habverőn. /Nekem nem mászott fel, de elég sokáig kell keverni./ Az időtartam függ a mixertől.
Ezt a habot az előkészített dobozba öntöm, kanalazom. Ragacsos, nyálkás, nyúlós massza.
Kissé elegyengetem a tetejét, rásimítok egy másik darab folpackot. Hagyom dermedni a hűtőben, kb. 2-3 óra múlva jó lesz. / Mi egy órát bírtunk rá várni/
A megdermedt hab egy szivacsos, gumiszerű, ruganyos valami lesz.
Ekkor a doboz oldalánál késsel körbevágom, porcukros-keményítő deszkára borítom a dobozból, és óvatosan lehúzom a fóliát róla. Kés élével segítek, ha kell. A konyhai ollóval először csíkokat vágok belőle, majd a csíkokat felkockázom.
Egy tálkában összekeverem a keményítőt a porcukorral és minden mályvacukor kockát meghempergetek benne, a felesleget lesöpröm.
Hónapokig tárolható, mert valójában csak cukor.
Ez az adag nagyon kevés, csak kóstolónak elég. Akartam bele rakni szörpöt, de elfelejtettem, így hófehér lett a végeredmény.
Bár azt írják, hogy nagyon pontosan kell kimérni a hozzávalókat, én csak saccoltam, nincs normális mérlegem. Lehet, hogy szerencsém volt, de jól sikerült elsőre. Nagyon fontos, hogy csak a sima zselatin jó rá, más nem!

Kisfiammal csináltuk, nagyon kellemes időtöltés volt. Jó illatok terjengtek, alig vártuk hogy megkóstoljuk. Fenomenális volt.
A receptnek egy nagy baja van, amit ki is emeltem. Hónapokig tárolható. Nos kíváncsi lennék ki tudja hónapokig tárolni.  Nálunk egy hétig sem állt el.
Jó étvágyat hozzá, az biztos, hogy kiadós , aránylag olcsó édesség, egyszerűen elkészíthető, és rettenetesen finom. Írjátok meg hogy sikerült.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Blogod bemutatása

A sütés-főzés nem is olyan bonyolult dolog. Gyakorlat teszi a mestert. Csak el kell kezdeni, hogy tapasztalt konyhamester legyél. Jobb későn, mint soha.